Aktualności
Start Aktualności Dlaczego telekomy sprzedają prąd?
Artykuł

Dlaczego telekomy sprzedają prąd?

Telefon komórkowy, telewizja, usługi bankowe, a na dokładkę energia elektryczna – tyle proponują firmy telekomunikacyjne. Z jakiego powodu Plus czy Orange rozszerzają swoją ofertę o prąd? Bo w cenie jest teraz lojalność klientów – pisze wyborcza.biz.

Fot.Flickr.com, okalkavan

Telefonia ma się gorzej

Okazuje się, że biznes telefoniczny nie ma się zbyt dobrze, dlatego też firmy szukają dodatkowych zysków. Rynek telekomunikacyjny jeszcze kilka lat temu był bardzo prosty. Klientom oferowano tylko usługi głosowych połączeń i SMS-y. W ostatnich kilku latach można obserwować boom na miks usług typu: komórka z kablówką, czy kablówka z Internetem. Dziś najwięksi w branży wprowadzają do swoich pakietów usług kolejną opcję: sprzedaż prądu.

Orange Energia

Jak podaliśmy wczoraj, zarząd Orange po pozytywnych wynikach pilotażu postanowił sprzedawać energię elektryczną na terenie całej Polski. W najbliższych dniach mają zostać ogłoszone szczegóły tej oferty. Pomarańczowy telekom prąd będzie kupować od spółki Polenergia Obrót SA, która wchodzi w skład Kulczyk Investments. Orange Energia ma wpłynąć na zwiększenie lojalności klientów. Według informacji wyborcza.biz firma telekomunikacyjna będzie mieć marże na poziomie 1-2%.

Przełącz prąd na Plus

Z kolei Plus swoją ofertę sprzedaży energii elektrycznej rozwija już od listopada 2013 roku. To naturalne połączenie, bowiem właściciel telekomu Zygmunt Solorz-Żak angażuje się w energetykę. Grupa Solorza jest akcjonariuszem Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin. Niedawno firma telekomunikacyjna ruszyła z kampanią reklamową "przełącz prąd na Plus".

Tauron i T-Mobile

T-Mobile razem z Tauronem proponowali tylko namiastkę miksu usług. Trwająca do końca stycznia promocja polegała na maksymalnie 20% zniżce na startery karty SIM lub abonament telefoniczny w przypadku zakupu produktu z oferty Tauron. Póki, co ani telekom, ani dostawca energii nie podsumowali tej współpracy.

Celem lojalność klientów

Każda dodatkowa usługa, w którą "wejdzie" klient wiąże go jeszcze bardziej z daną firmą. Europejskie telekomy energię elektryczną wprowadziły do swojej oferty już cztery, pięć lat temu. Oprócz przywiązywania klienta do firmy zyskują także przychody, pomimo że marże są tu raczej symboliczne. Być może telekomy będą także sprzedawać gaz, tak jak to ma miejsce na Węgrzech. Zmiana dostawcy energii stała się w Polsce w ostatnim roku dosyć popularna, szczególnie wśród gospodarstw domowych. Nowego sprzedawcę prądu ma już ponad 410 tys. odbiorców.

Agnieszka Kierzkowska, redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Prąd jak prąd – nowa oferta PGE
11 Czerwiec 2015

Prąd jak prąd – nowa oferta PGE

W ofercie Polskiej Grupy Energetycznej pojawiła się nowa propozycja „Prąd jak prąd”. Klienci, którzy postanowią z niej skorzystać zapewnią sobie stałą...
Tauron Fotowoltaika – oferta dla prosumentów
31 Lipiec 2015

Tauron Fotowoltaika – oferta dla prosumentów

„Tauron Fotowoltaika” to najnowsza propozycja Tauronu dla klientów indywidualnych, którzy chcą zostać prosumentami. Oferta sprzedawcy prądu zawiera pr...
Przyłączenie do sieci Tauron – krótszy czas realizacji
18 Lipiec 2016

Przyłączenie do sieci Tauron – krótszy czas realizacji

Tauron Dystrybucja, jeden z największych w Polsce dystrybutorów, skrócił o blisko 30% czas realizacji przyłączenia do sieci. Średnio klient na przyłąc...
Energa będzie sprzedawać prąd na Wyspach?
10 Kwiecień 2015

Energa będzie sprzedawać prąd na Wyspach?

Z informacji „Pulsu Biznesu” wynika, że Energa chce wejść na najbardziej konkurencyjny rynek w Europie – rynek brytyjski. Gdański koncern wynajął pono...
Orange chce kupić 100% akcji Multimedia Polska Energia
13 Lipiec 2017

Orange chce kupić 100% akcji Multimedia Polska Energia

Orange Polska negocjuje zakup 100% udziałów Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. Jak podał sam Orange wynik negocjacji jest niepewny.
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7

Nasz serwis korzysta z plików cookies, szczegółowe informacje na temat plików cookies można uzyskać w Polityce prywatnościRozumiem