Aktualności
Start Aktualności Niepowiadomienie o śmierci klienta firmy energetycznej = problemy?
Artykuł

Niepowiadomienie o śmierci klienta firmy energetycznej = problemy?

Otrzymujesz wysoki rachunek za prąd, dzwonisz do przedsiębiorstwa energetycznego, a tam odmówiono Ci udzielenia jakiejkolwiek informacji. Umowę z zakładem energetycznym zawarła osoba, która już nie żyje, a Ty tego nie zgłosiłeś. Co zrobić w takiej sytuacji?

Fot. Flickr.com, lydia_shiningbrightly

Czy można to załatwić przez telefon?

Nieprzepisanie na siebie umowy z zakładem energetycznym może generować problemy. W trakcie rozmowy z centrum obsługi klienta firma energetyczna może nie udzielić informacji osobom trzecim na temat stanu płatności czy innych kwestii związanych z umową (wyjątkiem jest tu wstrzymanie dostaw prądu). Powodem często jest wewnętrzna procedura identyfikacji i weryfikacji klienta. W przypadku RWE taką osobę kieruje się do centrum obsługi klienta, gdzie można przepisać umowę i dopełnić wszelkich formalności. Tutaj także po okazaniu dokumentu tożsamości, poświadczenia spadku bądź aktu zgonu można otrzymać informacje o stanie płatności na koncie zmarłego klienta. Jednak jak podkreśla w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" Jan Pilewski z biura prasowego RWE każdy taki przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.

Co załatwisz przez infolinie firmy energetycznej?

Telefoniczni konsultanci udzielają również informacji z zakresu zadłużenia czy wyboru najbardziej optymalnej taryfy. Drogą telefoniczną można też powiadomić firmę energetyczną o wpłacie należności, o zmianie danych teleadresowych, czy też zgłosić wątpliwości związane z działaniem licznika. Aby otrzymać te informacje wystarczy podać numer klienta oraz numer PESEL.

eBOK sprzedawcy prądu

Innym sposobem na uzyskanie informacji jest elektroniczne biuro obsługi klienta. Za jego pośrednictwem można np. na bieżąco sprawdzać konto, saldo w systemie bilingowym, dane z faktury, czy termin płatności. Coraz więcej firm energetycznych uruchamia powiadamianie smsem lub e-mailem o wystawieniu faktury za energię elektryczną i terminie jej płatności.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Taniej po godzinach. Nowa oferta RWE dla domu
24 Kwiecień 2015

Taniej po godzinach. Nowa oferta RWE dla domu

RWE Polska wprowadza nową taryfę dla klientów indywidualnych G12w. Oferta „Taniej po godzinach” to niższe stawki za kilowatogodzinę w weekendy oraz w ...
TERAZ GAZ – nowa oferta RWE dla firm
03 Lipiec 2015

TERAZ GAZ – nowa oferta RWE dla firm

RWE Polska wchodzi na ogólnopolski rynek ze sprzedażą gazu ziemnego. TERAZ GAZ to produkt dedykowany dla małych i średnich firm, które zużywają błękit...
Automatyczny system e-płatności za rachunki w RWE
25 Sierpień 2016

Automatyczny system e-płatności za rachunki w RWE

RWE Polska wprowadziła możliwość dokonywania w sposób automatyczny elektronicznych płatności za rachunki za prąd – donosi wnp.pl.
Kupisz prąd i gaz otrzymasz gazowe assistance
18 Wrzesień 2014

Kupisz prąd i gaz otrzymasz gazowe assistance

Na rynku pojawiała się nowa oferta Energetycznego Centrum. Razem z firmą Europ Assistance sprzedawca energii przygotował pakiet ubezpieczenia i assist...
RWE z ofertą dla domu w Słowenii
10 Czerwiec 2015

RWE z ofertą dla domu w Słowenii

RWE dziś wchodzi na kolejny rynek Europy Środkowo-Wschodniej. Jak podaje spółka w ciągu pięciu najbliższych lat planuje zdobyć 10% rynku słoweńskiego....
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7